Handleplan

HANDLEPLAN 2024

Formål

Høreforeningen Frederiksberg Lokalafdelings formål er først og fremmest at varetage vores medlemmers interesser, men vi ønsker naturligvis også at tilgodese andre, der har høreproblemer.

Derudover har vi til opgave at udbrede kendskabet til høreproblemer og konsekvenserne heraf, hvorved lokalafdelingen kan være med til at fremme initiativer på Frederiksberg til glæde for mennesker med høreproblemer. Endelig ligger det også i afdelingens opgave at tiltrække flere medlemmer således, at vi med større kraft kan påvirke omgivelsernes forståelse for de udfordringer, som mennesker med høretab lever med.

Interessenter

Vi samarbejder med andre frivillige organisationer, herunder andre afdelinger af Høreforeningen, Danske Handicaporganisationer, Frederiksbergs kontaktpræst og Hørevejledningen på Visitation og Hjælpemidler.

Derudover plejer vi også vores kontakter til kommunens politikere, udvalg og ansatte for derved  at skabe bedre livsvilkår for mennesker med høreproblemer og for bedre tilgængelighed rundt om i kommunen.

Mærkesager

Vi arbejder for

·       at udbrede kendskabet til betydningen af god akustik til mennesker med høreproblemer

·       at få installeret flere teleslynger og forbedret og vedligeholdt de teleslynger, som allerede er installeret.

·       at udbrede kendskabet til hvor man gratis kan få hjælp i Hørevejningen på Visitation og Hjælpemidler til brugen af høreapparater og tilbehør samt få bevilget hørehjælpemidler.

·       at synliggøre Høreforeningen og dens aktiviteter ved hjælp af informationsmateriale på relevante steder

·       at vedligeholde og videreudvikle lokalafdelingens hjemmeside

Medlemstilbud

Lokalafdelingen vil løbende afholde arrangementer, hvor der altid vil være fokus på at sikre de bedst mulige lydmæssige forhold. Arrangementerne vil fortrinsvis være af faglig og oplysende karakter med fokus på hørelse samt tinnitus, svimmelhed og forebyggelse samt information om høreapparater og høretekniske hjælpemidler.

Men vi anerkender også vigtigheden af kulturformidling samt afholdelse af sociale arrangementer, hvor mennesker med høreproblemer kan mødes, og hvor der kan skabes hyggelige oplevelser og fællesskaber i hørevenlige omgivelser.